22 abril 2013


QUÈ EN SABEM DEL TDAH?

Avui dia quan es detecta que un nen\a és nerviós, mogut, distret, té un baix rendiment escolar,  … es diu que potser té TDAH.

El TDAH és un trastorn d’origen biològic i crònic que acostuma a iniciar-se als 7 anys i és quan el nen\a presenta hiperactivitat, impulsivitat i inatenció. 

Existeixen diferents factors que contribueixen al desenvolupament del TDAH: predisposició genètica, baix pes al néixer, consum de tabac\alcohol durant l’embaràs...

EL principals símptomes clínics són:
- Dèficit d’atenció:  dificultats en organitzar tasques, iniciar-les, mantenir l’atenció en activitats...
- Hiperactivitat: nens\es en moviment constant, tenen més accidents...
- Impulsivitat: dificultats per inhibir respostes, actuen sense pensar les conseqüències...
Baix rendiment escolar: problemes d’aprenentatge, baixa comprensió lectora, dificultats per resoldre problemes matemàtics..

És important diagnosticar, quan abans millor, el TDAH ja que del 35% al 85% dels casos persisteixen a l’adolescència fins l’edat adulta. 

Pla clínic per abordar el TDAH:
- Tractament psicològic: entrenament en habilitats socials, reforçar comportaments positius, definir normes clares, definir rutines estables...
- Tractament farmacològic: principalment d’estimulants ja que el TDAH va relacionat amb baixos nivells de noradrenalina.
- Estratègies amb els pares: assessorament i suport als pares, aportació de tècniques per a tractar i conviure amb el TDAH: aprendre a controlar el nen\a en llocs públics, prevenir “explosions del nen”,  economia de fitxes...
- Estratègies amb l’escola i professorat: Buscar sinèrgies, pautes de control de l’alumne amb TDAH, reforç escolar, intervenció positiva dels professors....

Un bon diagnòstic a temps permet treballar el TDAH des de tots els àmbits ( escolar, familiar, personal) i el nen\a tenir un desenvolupament controlat i normalitzat al llarg del seu creixement.

Per a més informació, fes clic aquí

0 comentarios:

Publicar un comentario