09 abril 2013


Fa temps que tinc un dolor molt semblant a una ciàtica, però a les proves no em detecten res, que puc fer?

Jo et faria un diagnòstic dinàmic, ja que les proves que t’han realitzat (ressonància magnètica, radiografia...) són molt importants i necessàries, però no deixen de ser proves estàtiques, com fotografies i, on es perd el diagnòstic mecànic.
El que sí t’haig de dir és que el dolor que tens és un clar dolor neurològic, és a dir, per algun motiu el nervi ciàtic està comprimit. El fet que no t’hagin trobat cap lesió anatòmica (hèrnia discal, protrusió discal, discopatia...) ja és molt important, però a nivell d’osteopatia, el treball a fer és el mateix; s'ha de trobar la causa del problema, sovint una lesió mecànica i corregir-la.
Personalment, aquests són els casos que veig més sovint a la meva consulta i en els que tinc més èxit. Jo m'ajudo de la posturàlgia, i això fa que casos difícils de resoldre per mètodes més tradicionals, els resolguem. Així mateix, s'hauria de valorar els hàbits posturals del dia a dia (feina, esport...) i pautar, amb altres professionals, una feina de reforç al tractament i prevenció mitjançant estiraments (actius, passius).

Espero haver-te ajudat, i pensa que això té solució, només cal saber-la!

Salut a tots!
Per Joan Armengol 
(Osteòpata i Posturòleg del Centre Mèdic Creu Groga)

Per a més informació i/o reservar hora, fes clic aquí

0 comentarios:

Publicar un comentario